Min Musik/Stil historia

Written: 2009-11-22 @ 15:54:30
Varning för mycket text ;D

När jag gick i sjuan började vi prata om Punk på musiken och självklart var det mest Ebba Grön som det pratades om. Det var då jag ändrade min musikstil och stil för första gången. Ebba Grön, Imperiet, Mimikry och The Clash var mina favoritband. Min stil ändrades också, från att ha gått runt i 'normala' kläder hela tiden fann jag kärleken till nitskärp, stuprörsjeans och kajal. Även om jag inte såg ut som en punkare så skrek folk i korridorerna det till mig.

Efter ett tag (i början på 8an tror jag) blev jag 'emo'. Jag började lyssna på My Chemical Romance, Drop Dead Gorgeous, The Used och From First To Last. Min stil blev väldigt svartklädd och några bandtröjor inhandlades. Kajalen ökades även på och mitt hår blev kort där bak och jag hade bland annat rosa lugg, lite blåa slingor (inte samtidigt dock) och även lite blond/gult. Folk skrek emo till mig och i början tyckte man bara att det var kul, äntligen fick man uppmärksamhet men efter ett tag tröttnade man på det.

Jag tröttnade på musiken ganska snabbt och jag hittade direkt kärleken till Bullet For My Valentine och Avenged Sevenfold. Sedan började jag även lyssna på Slipknot, Marilyn Manson, Edguy och Evanescence. Jag färgade håret helsvart och tillslut blev det ganska långt, jag minskade även ner lite på kajalen och kläderna blev lite mer rockiga. Folk i skolan slutade kalla mig emo och det var jag glad över.

Under nian började jag lyssna på Metallica och efter några dagar hittade jag pappas Metallica tröja som han har haft sen han såg dom på Ullevi 2004. Den blev snabbt min favorittröja och den bars ganska ofta. Sedan bestämde jag och min syrra att vi skulle gå på Metaltown 08 då vi fortfarande var helt förälskade i Bullet For My Valentine men jag hade även börjat lyssna på In Flames och Killswitch Engage då dom också skulle spela där.

Efter Metaltown 08 var jag helt fast i metal, glam och hårdrocks musiken. Tack vare festivalen och andra konserter hade jag hittat ny och jävligt bra musik som jag älskade. Andra band som jag lyssnade på nu var Guns `N Roses, Amon Amarth, Hardcore Superstar, Crashdïet och Sonic Syndicate.

De band som spelas mest just nu är;
Avenged Sevenfold, Slipknot, Marilyn Manson, Evanescence, Edguy, Metallica, Iron Maiden, In Flames, Amon Amarth, Crashdïet, Sonic Syndicate, DevilDriver, Dimmu Borgir, Volbeat, Hammerfall, Dark Tranquility, Europe, Pantera, Pain, Mustasch, Motörhead, Lamb Of God, Entombed och Aerosmith. (har säkert glömt något..)

För att sammanfatta allt lite kort; Det är tack vare att vi pratade om Punk på musiken som gör att jag lyssnar på den musik jag gör nu.


Kommentarer
Postat av: [lisa bjernhagen]

härligt :D för min del var det så att jag började klä mig mer annorlunda eller rockigare/vad man vill kalla det, typ två år efter jag upptäckt den mesta musiken ^^ typ i femman var det massor av linkin park, evanescence, system of a down kom nog inte då, lite korn, metallica, slayer typ :) sen fortsatte det och sen har jag oftast klätt mig rätt vanligt, men bandtröjor, nitar, kajal och sådant har alltid funnits med i bilden sen sjuan at least :) nu dessutom gör jag ALLT för att hitta billigare mer udda kläder! haha



sv: ja lätt :D åh, det kan jag verkligen tänka mig!

2009-11-22 @ 16:05:51
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Postat av: SANIBO

vilken kul sammanfattning :D



2009-11-23 @ 18:56:22
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: SANIBO

sv: hahah nejdå! bara roligt,

var väl nästan något liknande med mig. eller jag kände väl det där med att sticka ut också. manson var my first big love om man säger så.

2009-11-23 @ 19:52:15
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: THERÉSE

du har väldigt bra musiksmak måste jag säga ;)

2009-11-25 @ 19:32:34
URL: http://tettelush.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0