Veckans Band: Marilyn Manson

Written: 2009-07-04 @ 17:17:13
Sjukt längesen jag gjorde detta nu, om jag ska vara ärlig så har jag helt och hållet glömt bort att jag hade denna kategori. Men tack vare en kommentar så kommer nu en ny veckans band.

Brian Hugh Warner, född 5 januari 1969 i Ohio, är mer känd som den skräckrockande Marilyn Manson än Brian. Namnet Marilyn Manson är en kombination av  skådespelaren Marilyn Monroe och mördaren Charles Manson. I början gick det inte bra för Marilyn Manson & the Spooky Kids. När han fick ett skivkontrakt med Nothing Records bytte han gruppens namn till Marilyn Manson och efter att ha gjort en cover på Eurythmics hit 'Sweet Dreams (Are Made Of This)'   började han sakta men säkert bli känd. Han brukar få mycket kritik i Usa, speciellt från de krista, om att han är en av många orsaker ungdomar tar självmord. De har alltså menat att de som har tagit självmord har lyssnat på manson.  Enda sen manson började med sin musik har han släppt 10 skivor och en bok.

Marilyn Mansons myspace hittar ni här
Marilyn Mansons hemsida hittar ni här


Marilyn Manson @ Metaltown 09

Kommentarer
Postat av: LENA

Hoppas du har haft en bra dag! :) kram, http://lenakarlsen.blogg.se

2009-07-04 @ 19:00:08
URL: http://lenakarlsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0