Metaltown 09

Written: 2009-06-28 @ 19:39:32
cirka 30 grader, minst tusen liter vatten, bara överkroppar, bikinisar, svett, tårar, blod, pyroteknik, grymma band. Vad finns det mer att säga? Årets metaltown var det bästa jag någonsin varit på! Ville aldrig att det skulle ta slut men det gjorde ju det självklart för nu sitter jag här hemma och kollar på mina underbara Slipknot videosar som just nu håller på att laddas upp på youtube.

Fredag:
Jag och Sofi åkte in så vi kom till insläppet som var kl.12 och värmen tog kål på en. Först var det Dead By April som skulle kicka igång hela festivalen på Black Stage. I och med att vi sett Dead By April två gånger innan så ställde vi oss längst fram på Red Stage där Pain en timme senare skulle spela. Dba var faktiskt ganska dåliga denna gång, speciellt för att dom inte hann med att spela Losing You som väldigt många ville höra. ' Tyvärr, vi hinner inte spela den låten, våran tid är slut. Ni får höra den någon annan gång' sa dom och lämnade scenen. menmen. En kvart senare stod Peter med sitt gäng på scenen. Dom var de enda som hade pyråteknik och herregud vad det small! Vi stod somsagt längst fram och det blåste ganska mycket åt vårat håll så när elden kom farandes upp samtidigt som det smälldes & hade sig så bränndes det till på armarna. Men skit samma, det var jävligt najs! De körde alla grymma låtar så som Zombie Slam, Im going in, Bitch och Shut your mouth. Efter Pain gick vi och åt, jävligt dyr mat dock så det fick bara bli lite pommes för 40kr. Efteråt kollade vi på Trivium fast då hade vi väldigt dåliga platser för vi stod och väntade vid Black Stage på Meshuggah som förövrigt var jävligt dåliga. Så det gjorde mig lite besviken. Nästa band på Black Stage var Volbeat. Jävlar vad bra dom var! Dansade och sjöng jättemycket. I slutet kom det några jävla fjortisar och förstörde stämningen genom att tränga sig jättemycket och nästan ström några killar framför en. Efter Volbeat var det dags för Disturbed som skulle spela på Black Stage. Dom gjorde mig också besviken, han kunde verkligen inte sjunga live. Så dom kollade jag knappt på, utan nu försökte jag tränga mig fram så mycket som möjligt tills Slipknot skulle spela. Klockan 22.45 börjar Slipknots intro sätta igång. Jag har aldrig fått sån energi som jag fick då. Jag hoppade, skrek, trängdes,skrek,sjöng,moshade,sjöng,skrek,hoppade osv. Jäklar vad bra dom var! Så mäktigt var det! Speciellt när 20.000 pers hoppar samtidigt och sjunger med i varenda låt. En spelning jag sent lär glömma<3

Lördag:
Finns inte så jättemycket att skriva om lördagen då nästan alla bra band spelade på fredagen. Men började i alla fall dagen med att kolla på All That Remains och efter dom kollade vi på Mustasch och det var ett sånt jävla drag! Grymma var dom också, var helt slut efter deras spelning. Sedan kollade vi på opeth och dom förvånade mig faktiskt! Dom var mycket bättre än vad jag trodde. Vid 22.45 sattes introt igång som tillhörde min gud, Marilyn Manson. Stod väldigt långt fram i början men under tredje låten blev det ett sånt jäkla tryck så jag nästan tappade andan så jag var tvungen att bege mig bakåt så jag inte skulle svimma. Själva spelningen får dock bara Godkänt. Enligt många var han ganska hög och låtlistan sög big time. ungefär 90% av låtarna hade jag aldrig hört, visst, det kan bara ha varit jag som inte kännde igen alla låtar, men i alla fall.. Jag blev faktiskt ganska besviken. Men han är fortfarande min gud<3

hoppas ni orkade läsa allt, och hoppas att det inte blev för mycket stavfel och liknande.
bilder kommer nog imorgon.


Kommentarer
Postat av: Ronja

åh din jäkla lyckans ost, här är en som är grymt avis kan ja säga._.

2009-06-28 @ 20:07:23
URL: http://roonjabjorling.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag var också där, sjukt bra var det! Håller med dig om Marilyn Manson, helt fel låtar ju! Men det känns så underbart att ha sett honom ändå :D

2009-06-29 @ 16:58:48
Postat av: Nadja

Hur f*n kan du säga att Marilyn Manson är din gud, och inte ha hört 90% av hans låtar som spelades?!

2009-07-12 @ 09:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0